Dziś premiera Cynowego Szlaku!

Rozwinięta i uzupełniona dodatkami zaprojektowanymi przez Davida Digby’ego gra autorstwa Martina Wallace’a  jest już dostępna w sprzedaży!

Akcja gry Cynowy szlak ma miejsce w XIX wiecznej Kornwalii i skupia się na wydobyciu miedzi i cyny. To właśnie wtedy Kornwalia stała się jednym z najważniejszych na świecie okręgów górnictwa tych metali. 

Z Kornwalii pochodziła cyna wykorzystywana w różnorodnych stopach oraz miedź, używana do pokrycia okrętów Royal Navy. Kopalnie potrzebowały wydajnych pomp wodnych, czego efektem był rozwój silników parowych, a w konsekwencji proces ten przyczynił się do powstania pierwszych lokomotyw parowych. Cennym produktem ubocznym okazał się arszenik, wykorzystywany w różnych przedsiębiorstwach, a szczególnie w rozwijającym się przemyśle włókienniczym w Lancashire. Kiedy kornwalijski przemysł wydobywczy upadł, Kornwalijczycy rozjechali się po świecie rozpowszechniając swoje cenne umiejętności i tym samym kształtując nowoczesne górnictwo. 

Nazwa gry nawiązuje do długich, codziennych wędrówek górników z ich domów do kopalni. Droga do kopalni była przez miejscowych określana jako cynowy szlak (tinners’ trail).

W polskim wydaniu gry znajdziecie nie tylko nadrukowane meeple, ale również aż trzy zupełnie nowe moduły: dodatki Arszenik i Emigracja oraz wariant solo Lord Wallace! To sprawia, że jedyną różnicą pomiędzy polską a Kickstarterową wersją gry, jest pakiet 8 kafelków obszarów, 6 map geologicznych oraz 1 karta pomocy, które były darmowym dodatkiem dla wspierających kampanię. Nie oznacza to jednak, że i tych komponentów nie możecie zdobyć – będą one dostępne do zakupu na stronie naszego wydawnictwa w przyszłym roku!

Co czyni Cynowy Szlak wyjątkową grą:

  • zaawansowany system planowania akcji
  • dynamicznie zmieniająca się sytuacja na planszy
  • unikatowe zarządzanie ryzykiem
  • czytelne, intuicyjne zasady
  • wysoka regrywalność
  • tryb solo