1-5 graczy

90-120 minut

od 14 lat

Stwórz cywilizację, która zapisze się na kartach historii!

Autor: Jamey Stegmaier

Status: Gry wydane
Wydania: PL
KUP

Opis gry

 

Opowieść intrygująca i pełna rozmachu, jak świat, w którym się rozgrywa – wschodząca cywilizacja wchodząca na krętą ścieżkę rozwoju, aby zapisać się na kartach historii jako najpotężniejsze imperium w dziejach planety, a nawet kosmosu.

Kulturowo-technologiczna rywalizacja między poszczególnymi graczami, długofalowe następstwa niezwykle trafnych bądź całkowicie chybionych posunięć, a także wiele współzależności między zagospodarowaniem przestrzennym waszego państwa i jego stolicy a surowcami, profitami i bonusami, które w zamian otrzymacie. Nie zapomnijmy o zawieraniu mniej lub bardziej formalnych paktów o nieagresji z przeciwnikami – oto, co was czeka, gdy zasiądziecie do Tapestry.

Tapestry to gra o wielu strategicznych możliwościach cywilizacyjnego rozwoju. Na czterech torach postępu – nauki, technologii, eksploracji i wojska – dacie popis zdolności zrównoważonej bądź wyspecjalizowanej ekspansji, rządzonej niezmiennie przez nieubłagany rachunek zysków i strat. Podejmujcie rozważne decyzje, gdyż obranie poszczególnej ścieżki rozwoju zamyka wam drzwi do pewnej puli korzyści, która mogłaby być przydatna przy kolejnym skoku o szczebel wyżej na drabinie cywilizacyjnej modernizacji.

Gdy uznacie, że czas zebrać owoce waszych wysiłków, wykonacie szereg akcji przychodu, które wprowadzą wasze państwo w nową epokę, abyście mogli dalej podbijać, rozwijać się, rządzić i dzielić. Wiekopomne chwile, przełomowe momenty, doniosłe wydarzenia oraz punkty zwrotne historii waszej cywilizacji uwiecznicie na tytułowych arrasach, które nie tylko dodadzą wam skrzydeł do kontynuacji progresu, ale również wyposażą w szereg wymiernych korzyści, które będziecie mogli spożytkować w dalszej części rozgrywki.

Powiadają co prawda, że nie szata zdobi człowieka, ale za to sala ozdobiona arrasami warta jest więcej niż skarbiec po brzegi wypełniony złotem!

Zawartość pudełka:

  • 16 asymetrycznych mat cywilizacji
  • 18 unikalnych, pomalowanych figurek wielkich budowli
  • 43 unikalne karty arrasów oraz 7 kart pułapek
  • 33 unikalne karty technologii
  • 3 specjalne kości
  • 50 figurek posterunków
  • 100 figurek budynków przychodu
  • 1 plansza gry (dwustronna)
  • 6 unikalnych mat stolic
  • 48 kafelków terytoriów
  • 15 kafelków kosmosu
  • 5 mat przychodu
  • 20 specjalnych znaczników zasobów
  • 65 znaczników graczy (kostki)
  • 1 instrukcja
  • 2 arkusze referencyjne
  • 6 kart referencyjnych
  • 28 kart Automy (tryb solo)
  • 1 mata Automy
  • 1 instrukcja Automy

Rozmiar kart

  • Standard American (57x89mm) – 117 szt.

Jak grać