Przedsprzedaż

Imperial Struggle

Imperial Struggle



Status: Przedsprzedaż


W 1697 roku, po dekadzie prowadzonych wojen Król Słońce, Ludwik XIV, nadal nie zaspokoił swoich ambicji kontynentalnych. Tymczasem Wilhelm III Orański zasiadł na angielskim tronie spokojniejszy niż kiedykolwiek wcześniej, gdy był tylko władcą Niderlandów.

Wobec nierozwiązanego i zbliżającego się kryzysu sukcesji hiszpańskiej, nie pozostawiało złudzeń, że nowe stulecie będzie spokojne. Ale ani Francja, ani Anglia nie mogły przewidzieć chaosu nadchodzących lat: II wojny stuletniej, podczas której ci dwaj nieustępliwi przeciwnicy będą rywalizować zaciekle i dumnie wzdłuż każdej osi ludzkich osiągnięć. Od Indii przez Kanadę po Morze Karaibskie na polach bitew zderzą się ich armie i floty; w paryskich salonach i londyńskich kawiarniach narodzi się współczesna polityka i ekonomia całego świata; i wreszcie rewolucja wstrząśnie fundamentami społeczeństwa - rewolucja, która może zakończyć się nie rozlewem krwi i terrorem, ale triumfem demokracji i wolności zmieniając świat w sposób nie do wyobrażenia.

Imperial Struggle to gra dla dwóch graczy przedstawiająca rywalizację pomiędzy Francją i Wielką Brytanią na przestrzeni XVIII wieku. Rozpoczyna się ona w 1697 roku, gdy oba królestwa czekają z zapałem aż król Hiszpanii wyznaczy swojego dziedzica, a kończy się w roku 1789, kiedy nowy porządek doprowadził do zburzenia Bastylii. Fabuła gry nie obraca się wyłącznie wokół wojny: zarówno Francja, jak i Wielka Brytania muszą budować podwaliny kolonialnego bogactwa, radzić sobie z innymi narodami Europy i konkurować o chwałę w całym zakresie ludzkich przedsięwzięć.

Imperial Struggle obejmuje prawie 100 lat historii i cztery znaczące wojny. Mimo to pozostaje grą szybką i o niewielkiej złożoności. Ma ona na celu uczczenie swojego duchowego poprzednika, Twilight Struggle, poprzez dalsze dążenie w kierunku prostych zasad i grywalnych mechanik, przy zachowaniu globalnego zasięgu i historycznego zamierzenia, a to wszystko w obrębie jednego wieczoru. W czasach pokoju gracze dbają o swoje interesy ekonomiczne i sojusze, a także wykorzystują wydarzenia historyczne reprezentowane przez karty Wydarzeń. Muszą mądrze planować swoje inwestycje również z myślą o tym, by odebrać konkretne możliwości swojemu przeciwnikowi. W czasie wojny każdy teatr działań wojennych może przynieść wielkie korzyści w postaci podbojów i prestiżu, niemniej, zdobycze terytorialne mogą zniknąć przy stole traktatowym. Czy pod koniec wieku Brytyjczycy będą rządzić imperium, w którym słońce nigdy nie zachodzi? Czy Francja otworzy drogę dla świata, jako supermocarstwo marzeń Króla Słońce, czy jako Republika Lafayette'a?



Autorzy gry: Ananda Gupta, Jason Matthews
Artysta: Terry Leeds
Liczba graczy: 2
Wiek: 12+
Czas gry: 120-240 min.
Język: Polski

Galeria

X Ten serwis wykorzystuje pliki Cookie - więcej informacji
Do góry Menu